Rzetelne DANE.

Poprawne ANALIZY.

Trafne DECYZJE.

SPOTKANIE PRAKTYKÓW INFORMACJI ZARZĄDCZEJ

KIEDY

GDZIE

TEMATYKA

ZAPISZ SIĘ 》
Zobacz więcej 》

23-24 maja 2019

Warszawa, Hotel LORD

Informacja zarządcza

Narzędzia wspierające controlling

28-29 maja 2020

Warszawa,

Hotel LORD,

Al. Krakowska 218

Warszawa - Okęcie


Informacja zarządcza

Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na pytania:

  • Jaką rolę w analizie danych odgrywa controller, a ile w tym pracy narzędzi informatycznych?
  • Jak radzić sobie z analizą i wizualizacją dużej ilości danych przy pomocy Excela, Power Query, Power BI, KNIME czy Tableau?
  • Jak wdrożyć system raportowania zarządczego, który realnie pomoże menadżerom i właścicielom lepiej rozumieć efektywność i wyniki finansowe firmy?
  • Jak zaprojektować wysokojakościowy raport, by przekazywał tylko najważniejsze informacje?
  • Jakich błędów unikać przy wizualizacji danych i jak je prezentować zarządowi, by były użyteczne dla biznesu?
  • W jaki sposób Excel może pełnić rolę robota software’owego i jakie ma to znaczenie dla automatyzacji procesów w firmie?
  • Jak automatyzować pobieranie danych do raportu łącząc Excela z językiem SQL?

weź udział w wyjątkowym spotkaniu praktyków informacji zarządczej!

Codzienna praca z różnymi typami danych wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, lecz wymusza także wykorzystanie rozwiązań informatycznych wspierających analizę danych i pozwalających dane przekształcić w informacje, a informacje w wiedzę. Systemy i narzędzia informatyczne wydatnie zwiększają szybkość i jakość uzyskiwanej wiedzy oraz zapewniają powtarzalność procesów.


Równie ważna jak umiejętność przetwarzania i analizy danych jest także umiejętność ich prezentowania. Sposób, w jaki dane wizualizujemy, ma ogromny wpływ na ich zrozumienie, a co za tym idzie – na podejmowane decyzje biznesowe.


To fundament trafnych decyzji biznesowych.

Program spotkania

DZIEŃ 1

1. Skuteczne raportowanie KPI dla zarządu i właścicieli wg IBCS®

↳ Raport według 4WindowsForm dla pobudzenia dyskusji z biznesem (case study europejskiej firmy z branży transportowej)

↳ Trzy podejścia do raportowania ROCE, które zmieniły postrzeganie odpowiedzialności w jednostce budżetowej UE

↳ Najważniejsze błędy, jakich warto unikać w prezentowaniu KPI

↳ Obszary raportowania zarządczego – jak w konsekwentny i spójny sposób objąć monitorowaniem wszystkie najważniejsze procesy biznesowe firmy?

↳ Co musisz zrobić by stworzyć model raportowania, który pozwoli w pełni zrozumieć rentowność klientów, produktów czy projektów?

↳ Prognozowanie i analizy wariantowe jako narzędzia zapewniające odpowiednią „sterowność” firmy

2. Narzędzia BI wspomagające analizę i raportowanie danych – BI czy może coś więcej?

DZIEŃ 2

↳ Jak pozyskiwać dane ze źródeł zewnętrznych i na co warto zwrócić uwagę przy ich imporcie?

↳ Przekształcenia danych źródłowych – jak wprowadzić automatyzację do biura bez pisania kodu i dlaczego próg wejścia jest niski?

↳ Operacje na danych w widoku graficznym czy z wykorzystaniem funkcji – co i kiedy należy stosować?

↳ Dystrybucja raportu końcowego z wykorzystaniem technologii RPA (Robotic Process Automation)

3. Optymalizacja procesu przetwarzania danych finansowych z użyciem Power Query

↳ Tableau jako narzędzie do wizualizacji danych

↳ Prezentacja wizualna wskaźników finansowych

↳ Jak efektywnie tworzyć kalkulacje w Tableau i dobrać odpowiednie typy wizualizacji

↳ Jak pokazać KPI finansowe w Tableau – przykłady

4. KPI finansowe a wizualizacje. Czy to możliwe?

↳ Dane, informacja, raport, prezentacja – rola technologii vs. rola i znaczenie controllera

↳ Trzy kluczowe zestawy informacji dla osoby zarządzającej sprzedażą

↳ Case study – CENTRUM DOWODZENIA dla szefa sprzedaży

5. Analiza danych sprzedażowych – wnioski dla działu sprzedaży vs. wnioski dla controllingu

↳ Co zrobić, gdy Excel już sobie nie radzi i czy odpowiedzią na to może być KNIME?

↳ Jak zestawiać ze sobą bardzo odległe dane sprzedażowe?

↳ Analiza pracy działu sprzedaży w minutę (albo mniej) na przykładzie miesięcznych danych sprzedaży w firmie z branży usługowej

↳ Przejście od surowych danych do ładnego raportu – i co dalej? Czyli jak łączyć KNIME z systemami BI?

6. KNIME w kontroli sprzedaży, czyli czy da się wykonać raport analityczny w minutę?

↳ Pobieranie danych bezpośrednio z bazy SQL

↳ Przygotowanie relacyjnych modeli danych z pomocą Power Query

↳ Budowanie systemu raportującego z użyciem tabel i wykresów przestawnych

↳ Wykorzystywanie relacji między tabelami MS Excel

↳ Jak zautomatyzować pobieranie danych do raportu

1. SQL w MS Excel – tworzenie systemu raportującego bezpośrednio z bazy danych – WARSZTAT

↳ Wykorzystywanie danych historycznych do stworzenia arkusza prognozy

↳ Jak badać i analizować wskaźniki sezonowości sprzedaży

↳ Wykorzystanie różnych typów wykresów do prognozowania

↳ Jak używać najnowsze narzędzia Excela do prognozowania

2. Excel w predykcji, czyli o prognozowaniu sprzedaży – WARSZTAT

↳ Wyznaczanie KPI na dashboardach Power BI na przykładzie wielkości sprzedaży

↳ Wykresy zmieniające się w czasie na przykładzie sprzedaży regionalnej

↳ Przedstawianie wyników sprzedaży na mapie świata

3. Tworzenie dashboardów z raportów w Power BI – WARSZTAT

Prelegenci

Michał Sikorski

Autor bloga Excel dla księgowych (exceldlaksiegowych.pl). Prowadzi szkolenia z zakresu m.in. optymalizacji pracy w Excelu, ochrony przed cyberatakami w księgowości i biurze czy robotyzacji procesów biznesowych. Ma certyfikat Microsoft Office Specialist Excel Expert. Współtworzy pierwszy polski podcast o tematyce RPA, machine learning i sztucznej inteligencji – Robimy Roboty.

Adam Kopeć

Certyfikowany ekspert Microsoft Office Specialist Excel 2010. Pomaga przedsiębiorcom w rozwiązywaniu problemów z Excela. Projektuje arkusze w Excelu ułatwiające podsumowanie danych sprzedażowych, tworzy cenniki i tabele ułatwiające zarządzanie flotą samochodów itp. Od 2013 r. prowadzi kanał na YouTube (Excel i Adam), na którym umieszczono blisko 1000 filmów, oglądanych średnio 3000 razy dziennie. Autor trzech książek o Excelu („Mistrz Excela”, „Excel w przykładach” i „50 najważniejszych funkcji Excela”).

Ekspertka w dziedzinie finansów i controllingu, założycielka firmy Controlling Partner, w której opracowała dziesiątki projektów koncepcyjnych dla zespołów controllingu. Trener prestiżowej organizacji IBCS Institute (IBCS, International Business Communication Standards), lider międzynarodowego zespołu ICV International Work Group, CIMA Adv. Dip. MA. Autorka publikacji w prasie fachowej, certyfikowany trener webcast i e-learning.

Edyta Szarska

Magik Excela i biegły rewident. Pracował w działach finansowych czołowych firm z sektora paliwowego, spedycyjnego i budowlanego. Jako szkoleniowiec uwielbia dzielić się swoją wiedzą.

Bartosz Cicharski

Członek zarządu, Controlling Systems Sp. z o.o., odpowiedzialny m.in. za rozwój narzędzi i koncepcji controllingowych. Zasiada w zarządzie koła ICV w Warszawie.

Paweł Musiał

Senior BI Consultant w Astrafox. Analityk biznesowy z 20-letnim doświadczeniem, obecnie doradza, szkoli i buduje raporty. Miłośnik Tableau i Excela, wyznawca teorii wizualizacji.

Michał Maliszewski

Bartosz Cicharski

Magik Excela i biegły rewident. Pracował w działach finansowych czołowych firm z sektora paliwowego, spedycyjnego i budowlanego. Jako szkoleniowiec uwielbia dzielić się swoją wiedzą.

Senior BI Consultant w Astrafox. Analityk biznesowy z 20-letnim doświadczeniem, obecnie doradza, szkoli i buduje raporty. Miłośnik Tableau i Excela, wyznawca teorii wizualizacji.

Michał Maliszewski

Edyta Szarska

Ekspertka w dziedzinie finansów i controllingu, założycielka firmy Controlling Partner, w której opracowała dziesiątki projektów koncepcyjnych dla zespołów controllingu. Trener prestiżowej organizacji IBCS Institute (IBCS, International Business Communication Standards), lider międzynarodowego zespołu ICV International Work Group, CIMA Adv. Dip. MA. Autorka publikacji w prasie fachowej, certyfikowany trener webcast i e-learning.

Paweł Musiał

Członek zarządu, Controlling Systems Sp. z o.o., odpowiedzialny m.in. za rozwój narzędzi i koncepcji controllingowych. Zasiada w zarządzie koła ICV w Warszawie.

Anna Sławińska

Trenerka z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w szkoleniach z obsługi pakietu MS Office, ze szczególnym uwzględnieniem programu MS Excel i jego zastosowań w różnych branżach. Do tej pory przeprowadziła ponad 4500 godzin szkoleniowych.

Sebastian Stasiak

Deweloper rozwiązań z zakresu zarządzania logistyką i magazynem. Integrator danych dla analiz biznesowych, wdrażanych na platformie Office 365/Sharepoint i Azure. Konsultant i trener w zakresie baz danych SQL, Power BI, Excel.

Dyrektor Zarządzający we FlexiSolutions. Odpowiada za rozwój i wdrożenia systemów IT wspierających procesy controllingowe. Ekspert w zakresie projektowania systemów raportowania zarządczego, budżetowania i konsolidacji. W sposób unikalny łączy wiedzę z zakresu finansów oraz IT. Autor wielu artykułów specjalistycznych publikowanych na łamach prasy branżowej.

Mariusz Sumiński

Dlaczego warto wziąć udział?

Stawiamy na praktykę

Prelegenci to wyłącznie eksperci i praktycy na co dzień zajmujący się analizami danych w środowisku data-driven

Wskazujemy narzędzia controllingowe i analityczne, którymi warto się zainteresować

Case studies

Warsztatowa formuła

Kameralna atmosfera

Nie mamy specjalnych stref VIP

Prelekcje zostaną wzbogacone o przykłady praktycznego wykorzystania zaprezentowanych rozwiązań

Dla nas każdy uczestnik jest Very Important Person, w związku z tym każdy bierze udział we wszystkich prelekcjach i warsztatach, łącznie z przerwami kawowymi i lunchem

W odróżnieniu od wielkich konferencji, podczas których bezpośredni kontakt z prelegentem jest utrudniony, a czasem wręcz niemożliwy, my stawiamy na mniejszą liczebność grupy – tak, by każdy mógł aktywnie uczestniczyć w spotkaniu. Dlatego też listy uczestników często zamykamy przed czasem

W programie przewidzieliśmy 3 warsztaty z zakresu analizy i wizualizacji danych, podczas których świeżo zdobytą wiedzę będą Państwo mogli wypróbować w praktyce

m.in. realizując projekty wizualizacyjne i mając na uwadze ich jakość i terminowość

VI Forum Informacji Zarządczej w liczbach

510

minut merytorycznych

zajęć

prelegentów-praktyków

9

3

warsztaty z analizy i wizualizacji danych

W cenie udziału w spotkaniu zapewniamy

Dwa dni wypełnione merytoryczną wiedzą na najwyższym poziomie

Możliwość spotkania i konsultacji z ekspertami i praktykami oraz nawiązania kontaktów biznesowych podczas sesji networkingowej

Pakiet materiałów szkoleniowych, dzięki którym zdobytą wiedzę łatwiej będzie utrwalić i podzielić się nią z innymi pracownikami

Certyfikat udziału w konferencji

ORGANIZATOR

PARTNERZY MERYTORYCZNI

PARTNERZY MEDIALNI

Formularz zgłoszeniowy

Zapisz się już dziś!

Na ostatnią chwilę

udział w dwudniowym kongresie

imienny certyfikat

materiały konferencyjne

przerwy kawowe

lunch

NIEDOSTĘPNY
ZAREZERWUJ MIEJSCE

materiały konferencyjne

przerwy kawowe

lunch

udział w dwudniowym kongresie

imienny certyfikat

Dla Zdecydowanych

Dla Odważnych

imienny certyfikat

1190 zł

NIEDOSTĘPNY

materiały konferencyjne

przerwy kawowe

lunch

e-kurs Excel dla zaawansowanych

upominek od Akademii Wina

netto

do 10.02.2020

1390 zł

netto

1290 zł

netto

do 26.05.2020

do 15.03.2020

upominek od Akademii Wina

udział w dwudniowym kongresie

książka

* Oferta specjalna dla aktualnych prenumeratorów czasopism „Finanse i Controlling”, „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”, „Informacja Zarządcza” oraz serwisu Controlling-24.pl.

Przy wypełnianiu formularza zgłoszeniowego prosimy o podanie informacji o aktywnej prenumeracie. Rabaty za posiadanie prenumeraty, przedsprzedaż i za zgłoszenia mnogie nie sumują się.

1290 zł

CENA SPECJALNA DLA PRENUMERATORÓW*

ZAPISUJĘ SIĘ 》

Rabaty:

5% przy zgłoszeniu do 2 i 3 osób

10% przy zgłoszeniu powyżej 3 osób

Wydawnictwo Explanator

Email: biuro@explanator.pl

Telefon: +48 (61) 855 01 12 Fax: +48 (61) 855 00 78

www.szkolenia-konferencje.pl

WAŻNE

PLANUJESZ BYĆ TAKŻE NA FORUM NOWOCZESNEGO CONTROLLINGU?

Zapisz się na dwa wydarzenia i ciesz się z dodatkowych korzyści!

Oferta dla Gotowych na wszystko obejmuje:

  • cztery dni prelekcji i warsztatów
  • imienne certyfikaty
  • materiały konferencyjne
  • przerwy kawowe, lunche
  • e-kurs Excel dla zaawansowanych
  • możliwość zapisu dwóch osób na dwa odrębne wydarzenia
  • e-kurs Budżetowanie przedsiębiorstw
  • upominek od Akademii Wina
SKORZYSTAJ Z OFERTY 》